DHL

KONTAKT
DHL kontakt

DHL kontakt

Firma kurierska DHL kontakt uznała za podstawę

Żadna firma kurierska nie może obejść się bez zapewnienia klientom kanału dostępu: z DHL kontakt najłatwiej jest nawiązać przez telefon i będzie to opcja preferowana w prawie wszystkich przypadkach. Na szczęście infolinia działa na tyle sprawnie, że nie trzeba długo czekać na połączenie z konsultantem, a większość spraw można załatwić szybko i bezboleśnie, pod warunkiem jednak, że klient wie, co chce tak naprawdę osiągnąć.

Telefon – 42 6 345 345

Kim jest kurier DHL

Firma kurierska DHL, a w zasadzie DHL Express (Poland), bo pod taką nazwą występuje w kraju znana marka kurierska, działa od 2003 roku. Jest to podmiot, który powstał z połączenia Servisco i polskiego oddziału DHL International. W Polsce kurier DHL dysponuje 3 samolotami, 10 sortowniami (w tym 6 lotniczymi) i zatrudnia ponad 5000 osób, w tym kierowców obsługujących ponad 230 tras kurierskich. W Polsce z długiej listy usług DHL najpopularniejsze są przesyłki krajowe – tutaj DHL wygrywa przede wszystkim bardzo atrakcyjną ceną. Rzadziej wykorzystywane są przesyłki międzynarodowe, a tylko nieliczne korporacje współpracują z DHL-em w zakresie frachtu i logistyki masowej oraz usług związanych z zarządzaniem łańcuchem dostaw.

dhl telefon

DHL: Zamów kuriera i nie tylko

Zgodnie z informacjami na stronie www.dhl.com.pl, zamówienie kuriera jest zadaniem bardzo prostym. Może to zrobić każdy, wystarczy w wybrać w programie DHL zamów kuriera, ale ponieważ aplikacje mobilne DHL-u popularne nie są, najłatwiej będzie skorzystać z zamówienia kuriera przez telefon – w ten sposób można od razu ustalić godzinę odbioru, a także zamówić usługi dodatkowe, co nie zawsze jest możliwe online, zwłaszcza jeśli klient nie jest pewien, czego jeszcze potrzebuje.

Jak działa w DHL infolinia?

W DHL infolinia pracuje w trybie automatycznym do momentu wybrania opcji połączenia z konsultantem, więc nie jest to nic niezwykłego. Plusem jest też fakt, że z infolinii można korzystać bez wcześniejszego zakładania jakiegokolwiek konta – należy tylko, jeśli dzwoni się w sprawie paczki, podać jej numer.

Tryb informacyjny infolinii działa przez całą dobę, konsultanci są osiągalni tylko w ciągu dnia, natomiast dziś DHL zachęca do korzystania ze strony internetowej i swoich aplikacji mobilnych, dzięki którym można kontrolować przesyłkę o dowolnej porze dnia i nocy.

DHL: Telefon telefonowi

Jak każda firma kurierska, także DHL Polska ma wiele numerów telefonów i często nie wiadomo, pod który z nich należy zadzwonić, aby otrzymać wsparcie. W praktyce nie jest to szczególnie skomplikowane i można postępować zgodnie z poniższym schematem:

  • najpierw można zadzwonić pod numer 42 6 345 345 – standardową infolinię ogólnopolską, gdzie można zamówić kuriera, sprawdzić stan przesyłki i nie tylko. Gdyby okazało się, że danej sprawy nie można na tej infolinii załatwić, konsultant poda numer właściwej jednostki organizacyjnej, z którą można się skontaktować. Może to być centrum logistyczne, punkt odbioru albo inny punkt firmy;
  • w regionalnych sortowniach i centrach dystrybucji niewiele można załatwić. DHL telefon do nich podaje przede wszystkim na wypadek zaginięcia paczki w trasie właśnie na tym etapie. Większe znaczenie mają lokalne centra dystrybucji;
  • lokalne centra dystrybucji obsługują regionalnych klientów na finalnych odcinkach tras. Numery do nich są publikowane na stronie www.dhl.com.pl, a można je także uzyskać, dzwoniąc na infolinię krajową.
  • numery do kurierów nie są łatwo osiągalne, a na tym etapie komunikacja w DHL często zawodzi – kurierzy nie dzwonią przed przekazaniem paczki, nie zawsze zostawiają też numer do siebie po nieudanej próbie doręczenia. Numer do kuriera można uzyskać w miejscowym oddziale lub – jeśli przesyłka jest kierowana bezpośrednio – w sortowni.

DHL Infolinia: Jak przygotować się do rozmowy

Ogólnie rzecz biorąc, infolinia DHL jest dość prosta, ale ponieważ liczba obsługiwanych przesyłek jest spora, należy przygotować sobie wszystkie potrzebne dane. Na szczęście nie ma tego dużo, a lista zmienia się w zależności od tego, co chce się załatwić. Najczęściej wystarcza adres, nazwisko i numer telefonu do nadania paczki, a do przekierowania lub zmiany daty doręczenia czy śledzenia jeszcze numer paczki, jeśli jest znany. W przypadku zamówienia kuriera warto też znać konkretnie nazwy usług, z których chce się skorzystać.

 

Gdzie w DHL Kontakt sprawia problemy

Ogólna w DHL kontakt działa dobrze i jest przez klientów firmy uznawana za jedną z najlepiej zorganizowanych w branży. Trochę gorzej radzą sobie, zwłaszcza w godzinach porannych, lokalne centra logistyczne. Te obsługują pojedyncze paczki, więc ilość dzwoniących jest spora, a wiele osób nie potrafi podać ani numeru paczki, ani jej przeznaczenia, więc sprawa się przeciąga. Największym jednak problemem jest dla DHL kontakt z kurierami, bo ani oni nie dzwonią do klienta, ani klient nie może znaleźć numeru do kuriera wiozącego jego paczkę.

Telefon – 42 6 345 345

WEB-DHL KONTAKT

 

 

[Total: 27    Average: 3.3/5]

0 Comments